Jolanta Marchlewska

Jestem psychologiem, propaguję komunikację empatyczną i edukację emocjonalną, prowadząc spotkania indywidualne dla dzieci i rodzin, warsztaty dla rodziców i nauczycieli. Prowadzę warsztaty dla dzieci w przedszkolach i szkołach, wspierające ich rozwój emocjonalny i społeczny.

 

Wspieram DZIECI, które potrzebują:

  • akceptacji uczuć i potrzeb
  • umiejętności radzenia sobie z uczuciami innych oraz konfliktami
  • poczucia pewności i spokoju w relacjach z innymi

W trakcie indywidualnych  spotkań przyjmuję wszystko, co jest „tu i teraz“ z ogromną otwartością i zaufaniem, że każde działanie spełnia ważną potrzebę. To przyjęcie i postawa pozwala na znalezienie innych sposobów i strategii działania, które bardziej wspierają i służą dziecku.

Wykorzystując zabawy, ćwiczenia, prace plastyczne z zakresu  edukacji emocjonalnej, rozmawiamy o uczuciach i potrzebach, które towarzyszą wszystkim członkom rodziny w danym momencie.

W trakcie spotkania poszukujemy wraz z rodzicami rozwiązań, które będą wspierać dziecko i rodzinę w procesie zmiany.

 

Wspieram RODZICÓW, którzy potrzebują:

  • wskazówek, praktycznych „drogowskazów“ w działaniach wychowawczych,
  • ciepłych, pełnych miłości i życzliwości relacji ze swoimi dziećmi
  • być ważni dla swoich dzieci i stawiać im granice,
  • nauczyć się rozwiązywać długotrwałe i powtarzające się konflikty z dziećmi

Na warsztatach tworzę przestrzeń, w której dochodzi do wymiany między rodzicami oraz empatycznego wspierania nawzajem, w atmosferze zaufania i otwartości. W takim miejscu można spojrzeć inaczej na siebie, swoje dzieci, partnerów oraz znaleźć drogi, które będą początkiem zmiany.

 

Wspieram NAUCZYCIELI, którzy potrzebują:

  • konkretnych strategii komunikacyjnych, pomocnych w prowadzeniu zajęć
  • sposobów zadbania o własne uczucia i potrzeby w kontaktach z rodzicami
  • prawdziwych, życzliwych relacji z uczniami, pełnych wzajemnego szacunku i zrozumienia
  • sposobów rozwiązywania konfliktów w grupie
  • stworzenia atmosfery, w której zaangażowanie dzieci, ich pasje, zainteresowania byłyby wzięte pod uwagę

Proponuję podejście autentycznego i trwałego budowania postawy oraz nauczenia się innego rodzaju relacji z innymi i ze sobą – bez ocen i osądów.

Zwracam szczególną uwagę na zagadnienie przyjmowania krytyki od innych, wzmacniając u nauczycieli poczucie pewności, siły, spokoju oraz umiejętności podejmowania dialogu.

 

 

Ukończyłam:

  • „Roczne szkolenie Porozumienia Bez Przemocy“ (Anna Mills)
  • Warsztat „NVC w kontaktach z dziećmi i młodzieżą“ (Marianne Gothlin)
  • Liczne szkolenia z polskimi i zagranicznymi trenerami z metody Nonviolent Communication – Ewa Panufnik, Joanna Berendt, Aleksandra Bagińska, Ian Peatey, Monica Reu, Nada Ignjatovic-Savic
  • szkolenie z metody Kręgów naprawczych – metody rozwiązywania konfliktów (Dominic Barter, Tomasz Bagiński)
  • kurs „Ustawienia systemowe w poradnictwie i psychoterapii” oraz liczne warsztaty z tematyki ustawieniowej (Marek Wilkirski, Renata Lisowska, Janusz Sztencel, J. Edward Lynch, Ilse Kutschera)
  • Dwuletnie szkolenie „Ustawienia systemowe w rozwoju osobistym i zawodowym“